Dyrektor Medyczno-Społecznego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sanoku ogłasza nabór na rok szkolny 2024/2025 - semestr pierwszy do:
Medycznej Szkoły Policealnej im. Anny Jenke , nauka w formie: dziennej i zaocznej
Szczegółowych informacji w sprawie rekrutacji udziela:
Sekretariat szkoły; nr tel. 013 4631242
Całością prac związanych z przyjmowaniem kandydatów na semestr I wszystkich kierunków kształcenia kieruje Szkolna Komisja Rekrutacyjno-Kwalifikacyjna powołana przez dyrektora MSCKZiU w Sanoku.
1. Oferowane kierunki:
Medyczna Szkoła Policealna im.Anny Jenke
- Technik elektroradiolog
- Technik elektroniki i informatyki medycznej
- Technik farmaceutyczny
- Technik masażysta
- Technik usług kosmetycznych
- Terapeuta zajęciowy
- Opiekunka dziecięca
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Higienistka stomatologiczna
- Protetyk słuchu
- Opiekun medyczny
Medyczna Szkoła Policealna im.Anny Jenke
- Opiekunka środowiskowa
- Opiekun w domu pomocy społecznej
- Opiekun osoby starszej
-
Asystent osoby niepełnosprawnej
-
Technik usług kosmetycznych
2. Wymagane dokumenty:
- Podanie-wniosek do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony www.zsmsanok.pl
- Świadectwo ukończenia szkoły średniej w oryginale
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu wydane zgodnie z przepisami w sprawie bada lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawownych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich
- 2 podpisane zdjęcia (37mm x 52mm)
- Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. Nr 127, poz. 721 z późniejszymi zm.)
- Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
- Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 09.06.2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz.U. z 2013r. poz.135 ze zm.).
UWAGA!
Profilaktyczne badania lekarskie w Poradni Medycyny Pracy w Sanoku ul. Lipińskiego , rejestracja-od poniedziałku do piątku (badania wykonane są bezpłatnie)
Zaświadczenie lekarskie należy dostarczyć do 25.08.2024r.
* Nie jest wymagana matura. Wystarczy ukończenie szkoły średniej.
3. Terminy rekrutacji:
Termin składania dokumentów do szkoły : 1.06 2024-23.08.2024r
Przewidywany limit miejsc na każdy kierunek: 25
Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 1/2024
Podkarpackiego Kuratora Oświaty
z dnia 26 stycznia 2024 r.
Terminy postepowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów na rok szkolny 2024/2025 na semestr pierwszy klas pierwszych publicznych branżowych szkół II stopnia oraz semestr pierwszy klas pierwszych publicznych szkół policealnych, w tym do branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się
w pierwszym powszednim dniu lutego 2025 r.
Lp. |
Rodzaj czynności |
Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym |
Terminy w postepowaniu uzupełniającym |
||
szkoły, w których zajęcia rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu września |
szkoły, w których zajęcia rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu lutego |
szkoły, |
szkoły, |
||
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia lub do szkoły policealnej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym |
do 27.06.2024 r. |
do 14.11.2024 r. |
do 18.07.2024 r. |
do 19.12.2024 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków |
do 28.06.2024 r. |
do 15.11.2024 r |
do 19.07.2024 r |
do 20.12.2024 r. |
3. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia lub do szkoły policealnej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę |
do 03.07.2024 r. |
do 20.11.2024 r. |
do 24.07.2024 r. |
do 27.12.2024 r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych |
do 04.07.2024 r. do godz. 1200 |
do 21.11.2024 r. do godz. 1200 |
do 25.07.2024 r. do godz. 1200 |
do 30.12.2024 r. do godz. 1200 |
5. |
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie kandydatowi, który dokonał wyboru kształcenia w danym zawodzie |
do 05.07.2024 r. |
do 22.11.2024 r. |
do 26.07.2024 r. |
do 31.12.2024 r. |
6. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia: 1. W przypadku ubiegania się o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia: -oryginału świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia1) -zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia 2) 2.W przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły policealnej: - oryginału świadectwa potwierdzającego posiadanie wykształcenia średniego. 3. W przypadku ubiegania się do branżowej szkoły II stopnia oraz do szkoły policealnej: - zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki zawodu lub odpowiednio - orzeczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami3) lub odpowiednio - orzeczenia psychologicznego |
od 04.07.2024 r. do 11.07.2024 r. do godz.1500 |
od 21.11.2024 r. do 28.11.2024 r. do godz.1500 |
od 25.07.2024 r. do 01.08.2024 r. do godz.1500 |
od 30.12.2024 r. do 08.01.2025 r. do godz.1500 |
7. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych |
12.07.2024 r. do godz. 1200 |
29.11.2024 r. do godz. 1200 |
02.08.2024 r. do godz. 1200 |
09.01.2025 r. do godz. 1200 |
8. |
Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 17.07.2024 r. |
do 04.12.2024 r. |
do 07.08.2024 r. |
do 14.01.2025 r. |
9. |
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
|||
10. |
Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia |
|||
11. |
Rozpatrzenie odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej przez Dyrektora szkoły |
do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły |
1) Dotyczy kandydatów, którzy ukończyli branżowa szkołę I stopnia w okresie 5 lat poprzedzających rok szkolny, na który ubiegają się o przyjęcie do publicznej branżowej szkoły II stopnia (art. 135 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.).
2) Dotyczy kandydatów, którzy posiadają zaświadczenie o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym
w branżowej szkole II stopnia, do której ubiegają się o przyjęcie (art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.).
3) Dotyczy szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, dla której podstawa programowa kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego przewiduje przygotowanie do uzyskania umiejętności kierowania pojazdem silnikowym (art. 135 ust. 1 pkt 5, art. 136 ust.1 pkt 2b ustawy – Prawo oświatowe).
4) Dotyczy szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, dla której podstawa programowa kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego przewiduje przygotowanie do uzyskania umiejętności kierowania pojazdem silnikowym w zakresie prawa jazdy kategorii C lub C+E (art. 135 ust. 1 pkt 5, art. 136 ust.1 pkt 2c ustawy – Prawo oświatowe).
Dodatkowe informacje:
- Zgodnie z art. 130 ust. 6 a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.) czynności określone w art. 150 ust. 7-9 i art. 158 ust. 6-9 mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności, a w przypadku czynności podejmowanych przez komisje rekrutacyjne - także w trybie obiegowym.
- Zgonie z zapisem § 10 pkt 8 lit. a Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2022 r poz. 2431) do zadań komisji należy: sporządzenie i przekazanie Kuratorowi Oświaty - w celu udostępnienia na stronie internetowej kuratorium oświaty - informacji o wolnych miejscach w szkole.
- Zgodnie z art. 154 ust. 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, komisja rekrutacyjna w uzgodnieniu z dyrektorem rozpatruje w postepowaniu uzupełniającym wniosek kandydata złożony po terminie określonym w tabeli, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.