BAZA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
TECHNIK ELEKTRORADIOLOG
1. Technik elektroradiolog to osoba należąca do średniego personelu medycznego
w placówkach opieki zdrowotnej, posiadająca wiedzę na temat określonych metod diagnostycznych. Zawód ten daje dużo możliwości w znalezieniu ciekawego zatrudnienia.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 2,5 roku (5 semestrów)
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
- Kwalifikacja 1:
MED.08. Świadczenie usług medycznych w zakresie diagnostyki obrazowej elektromedycznej i radioterapii
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- sprawowanie kontroli i obsługa aparatury elektromedycznej,
- wykonywanie określonych badań i zabiegów z zakresu szeroko pojętej diagnostyki obrazowej (m.in. RTG, tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny, mammografia, angiografia, diagnostyka izotopowa) i elektromedycznej (m.in. EKG, EEG, audiometria, spirometria),
- współdziałanie w procesie archiwizacji otrzymanych danych diagnostycznych i ich obróbce,
- prowadzenie zalecanej przez lekarza radioterapii.
5. Technik elektroradiolog znajdzie zatrudnienie w:
- publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej,
- pracowni rentgenowskiej (rentgenografii, rentgenoskopii),
- pracowni tomografii komputerowej,
- pracowni rezonansu magnetycznego,
- pracowni ultrasonografii,
- pracowni radiodiagnostyki stomatologicznej (i w pracowniach stomatologicznych przy
wykonywaniu rentgenografii lub pantomografii),
- pracowni mammografii (i w mammobusach),
- pracowni radiologii naczyniowej,
- pracowni radiologii interwencyjnej,
- pracowni medycyny nuklearnej (diagnostyki radioizotopowej),
- pracowni hemodynamiki,
- pracowni densytometrii,
- pracowni elektrokardiografii, prób wysiłkowych ,
- pracowni elektroencefalografii,
- pracowni elektromiografii,
- pracowni audiometrii,
- pracowni spirometrii,
- zakładach radioterapii,
- na oddziałach intensywnego nadzoru kardiologicznego i reanimacji,
- w szpitalnych oddziałach ratunkowych.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Słuchacze mają możliwość kształcić się na wysokiej klasy sprzęcie takim, jak m.in:
-komputery z oprogramowaniem biurowym, drukarka laserowa ze skanerem i kopiarką, pamięć przenośna USB,
- aparat rentgenowski ogólnodiagnostyczny ze stołem diagnostycznym i statywem, aparat rentgenowski do zdjęć stomatologicznych ,wywoływaczka, komplet kaset rentgenowskich, kątomierze, podkładki pod kasetę, pozycjonery, stabilizatory do kasety, zestaw literek ołowiowych, zestaw osłon radiologicznych, negatoskop, aparaty do mierzenia ciśnienia, osłony radiologiczne,
- aparaty EKG z kompletem elektrod, licznik Gejgera, łóżko drewniane i poduszka zmywalna,
-fantom z oprogramowaniem, defibrylator automatyczny AED, fantomy anatomiczne.
HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA
1. Higienistka stomatologiczna zaliczana jest do grona średniego personelu medycznego, którego praca związana jest z szeroko rozumianą profilaktyką stomatologiczną. To ciekawy zawód, dający szansę na znalezienie satysfakcjonującego zatrudnienia. Obecnie w związku
z rozwojem prywatnego lecznictwa w zakresie stomatologii oraz powstaniem dużych klinik dentystycznych higienistki stomatologiczne są bardzo poszukiwane na rynku pracy.
2. Informacje dodatkowe:
Nauka na kierunku trwa 2 lata
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
MED.02. Prowadzenie działalności profilaktyczno – leczniczej pod nadzorem i na zlecenie lekarza dentysty oraz utrzymanie gabinetu w gotowości do pracy
i prowadzenie promocji zdrowia
4. Sylwetka absolwenta
Absolwent kończący szkołę w zawodzie higienistka stomatologiczna będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- sporządza dokumentację pacjenta na zlecenie lekarza dentysty, w trakcie i po zabiegu,
- organizowania i nadzorowania, na zlecenie lekarza stomatologa, akcji profilaktyki fluorowej próchnicy zębów (w żłobkach, przedszkolach i szkołach),
- uczestniczenia w profilaktyce ortodontycznej,
- uczestniczenia w badaniach profilaktycznych i epidemiologicznych, prowadzonych przez zespół stomatologiczny,
- wykonywania, na zlecenie stomatologa, zabiegów higieniczno - profilaktycznych w jamie ustnej pacjenta (np. czyszczenie z osadów nazębnych),
- wykańczania wypełnień amalgamatowych u dzieci i młodzieży,
- pędzlowania zębów roztworami fluorowymi i innymi, płukanie jamy ustnej za pomocą specjalnej aparatury,
- prowadzenia instruktaży, pogadanek i porad indywidualnych dla dzieci, młodzieży
i rodziców w zakresie higieny jamy ustnej i właściwego sposobu odżywiania się,
- współdziałania w akcjach propagandowo - profilaktycznych z rodzicami, opiekunami dzieci, wychowawcami i nauczycielami,
- wykonywania gazetek, plansz, organizowanie konkursów i innych akcji propagowania stomatologicznej oświaty zdrowotnej w różnych środowiskach (wśród dzieci, młodzieży
i dorosłych),
- uczestniczenia w działalności różnych towarzystw i instytucji na rzecz zdrowia zębów
i jamy ustnej, bądź prowadzenie tej działalności,
5. Higienistka stomatologiczna znajdzie zatrudnienie w:
- różnego rodzaju poradniach i ośrodkach zdrowia, gabinetach i przychodniach dentystycznych,
- gabinetach profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej w przedszkolach i szkołach
- specjalistycznych laboratoriach inżynierii dentystycznej
- wszelkich instytucjach państwowych, samorządowych, społecznych i innych zajmujących się promocją i ochroną zdrowia, a także profilaktyką medyczną
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
TECHNIIK ELEKTRONIKI I INFORMATYKI MEDYCZNEJ
1. Technik elektroniki i informatyki medycznej jest specjalistą, który posiada interdyscyplinarne kwalifikacje zawodowe. Wykorzystuje on w swojej pracy zarówno wiedzę i umiejętności z zakresu informatyki, elektroniki, jak i elektroradiologii i znajduje dla nich zastosowanie w medycynie.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 2 lata (4 semestry)
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
MED.07. Montaż i eksploatacja urządzeń elektronicznych i systemów informatyki medycznej
4. Sylwetka absolwenta
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- instalowanie i uruchamianie elektronicznej aparatury medycznej,
- współdziałanie w zespołach diagnostyczno-terapeutycznych w czasie badań i zabiegów,
- nadzorowanie i kontrolowanie pracy sprzętu i elektronicznej aparatury stosowanej do badań i zabiegów,
- wykonywanie pomiarów i testowania elektronicznej aparatury medycznej przed dopuszczeniem do użytku,
- ocenianie stanu technicznego elektronicznej aparatury medycznej,
- obsługiwanie urządzeń elektroniki i informatyki medycznej wykorzystywanych w sieciach komputerowych,
- posługiwanie się typowym oprogramowaniem Systemu Informacji Medycznej.
5.Technik elektroniki i informatyki medycznej znajdzie zatrudnienie:
- w zespołach elektromedycznych w szpitalach, przychodniach i klinikach w ośrodkach naukowo - badawczych,
- w pracowniach informatyki medycznej,
- w zakładach produkujących i projektujących sprzęt elektroniczny oraz aparaturę medyczną,
- w serwisach firmowych aparatury medycznej, zakładach naprawy sprzętu elektronicznego.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-wkrętarki elektryczne z kompletem wkrętaków specjalistycznych,
-wózek laboratoryjny, oscyloskop dwukanałowy, multimetr cyfrowy, pamięci przenośne USB,
-komputery z oprogramowaniem biurowym, drukarka laserowa ze skanerem i kopiarką,
-lutownice, cyna, kalafonia, sondy pomiarowe, diatermia krótkofalowa, pulsatronik, stymat, ultraton, inhalator, spektrofotometr, pH-metr, respirator, puls oksymetry, kardiomonitor, zasilacz stabilizowany, stymulator sygnału EKG, zestaw AT MEL- Arduino, tester okablowania, woltomierz cyfrowy, amperomierz cyfrowy.
TECHNIK FARMACEUTYCZNY
1.Technik farmaceutyczny Zawód technika farmaceutycznego wiąże się;
z zainteresowaniami przyrodniczymi i medycznymi, z dużą odpowiedzialnością zawodową i społeczno - moralną, przede wszystkim z bezpieczeństwem i zdrowiem ludzi. Technik farmaceutyczny wykonuje prace techniczne, analityczne (praca laboratoryjna) i administracyjne związane z produkcją, analizą i kontrolą leków oraz obrotem środkami farmaceutycznymi, artykułami sanitarnymi i sprzętem medycznym.
2.Informacje dodatkowe:
Nauka trwa 2,5 roku (5 semestrów), odbywa się w systemie dziennym
3.Kwalifikacje uzyskane w wyniku kształcenia
Kwalifikacja 1:
MED.09. Sporządzanie i wytwarzanie produktów leczniczych oraz prowadzenie obrotu produktami leczniczymi, wyrobami medycznymi, suplementami diety i środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz innymi produktami dopuszczonymi do obrotu w aptece na podstawie przepisów prawa.
4.Sylwetka absolwenta :
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych do których należą:
- sporządzanie i wytwarzanie produktów leczniczych;
- wykonywanie czynności związanych z obrotem produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi oraz innymi produktami dopuszczonymi do obrotu na podstawie ustawy Prawo farmaceutyczne, w szczególności wydawania tych produktów;
- uczestnictwo w analizach i procesie kontroli produktów leczniczych i wyrobów medycznych w laboratoriach
5.Technik farmaceutyczny znajdzie zatrudnienie w:
- aptekach ogólnodostępnych, zakładowych i szpitalnych,
- punktach aptecznych,
- hurtowniach farmaceutycznych,
- zakładach przemysłu farmaceutycznego i kosmetycznego,
- laboratoriach chemicznych przemysłu zielarskiego, chemicznego, spożywczego
- stacjach sanitarno-epidemiologicznych,
- inspekcji farmaceutycznej,
- sklepach zielarsko-medycznych oraz ze sprzętem medycznym.
6.Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-stanowiska przy stołach laboratoryjnych do wykonywania analizy jakościowej i ilościowej miareczkowej oraz przygotowania prób do analizy instrumentalnej, analizy instrumentalnej,
-stanowiska do ważenia na wagach analitycznych,
-stanowiska do wykonywania chromatografii cienkowarstwowej,
-zlewy kwasoodporne, digestorium, łaźnia wodna, wirówka, aparat do otrzymywania wody oczyszczonej, suszarka laboratoryjna, wagi analityczne elektroniczne,
-sprzęt szklany (pipety, zlewki, kolby stożkowe, miarowe, lejki, cylindry miarowe, bagietki, itp.),
-sprzęt metalowy (statywy, szczypce, lejki do sączenia na gorąco, itp.),
-sprzęt porcelanowy (moździerze, pistle, itp.), sprzęt gumowy, z tworzyw sztucznych i drewna,
-sprzęt do chromatografii cienkowarstwowej: komory chromatograficzne, płytki chromatograficzne, sprzęt do wywoływania chromatgramów,
-pipety automatyczne,lampa kwarcowa laboratoryjna,
-aparatura do analizy instrumentalnej,
-aparaty do badania uwalniania substancji leczniczej z równych postaci leków,
-odczynniki chemiczne.
TECHNIK MSAŻYSTA
1.Technik masażysta to profesja, która zalicza się do grupy zawodów rehabilitacji medycznej. Osoba wyszkolona w takim zakresie może wykonywać masaż leczniczy, sportowy i kosmetyczny zgodnie z wymogami wiedzy medycznej, które mają na celu usprawnienie ciała człowieka i przywrócenie jego funkcji fizykalnych.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 2 lata (4 semestry)
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
MED.10. Świadczenie usług w zakresie masażu
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- techniki masażu medycznego i sportowego,
- wykonanie masażu kosmetycznego, relaksacyjnego i profilaktycznego,
- zasady prowadzenia zabiegów kinezyterapeutycznych i fizykalnych,
- wiedzę z zakresu nauk medycznych,
- umiejętności komunikacyjne,
- sposoby prowadzenia działalności popularyzującej zdrowy styl życia,
- zasady prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
5. Technik masażysta może pracować w:
- gabinetach masażu,
- gabinetach fizjoterapeutycznych,
- klubach fitness, siłowniach,
- gabinetach odnowy biologicznej,
- szpitalach,
- ośrodkach zdrowia,
- pracowniach ośrodków sanatoryjnych i wypoczynkowych,
- klubach sportowych.
Specjaliści z tego zakresu są poszukiwani przez biura pracy nie tylko w kraju, ale i zagranicą.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
- stoły do masażu z regulacją wysokości, krzesła do masażu karku, taborety obrotowe, kliny, wałki, materace
-sprzęt do masażu przyrządowego: aquawibron, dermomasażer vacuum therapy do masażu podciśnieniowego, drenażu limfatycznego, bańki chińskie, gorące kamienie do masażu z podgrzewaczem,
- goniometr, kabina UGUL wraz z osprzętem,
-piłki do ćwiczeń, wałki do ćwiczeń, tablica do ćwiczeń manualnych dłoni,
-aparat wibracyjny taśmowy, rower stacjonarny, rotor kończyn dolnych i górnych,
-aparat do fizjoterapii: elektroterapii, ultradźwięków, DKF, lampa IR,
-parawany,
-modele i plansze dydaktyczne.
OPIEKUNKA DZIECIĘCA
1.Opiekunka dziecięca, to zawód dający uprawnienia do pracy z dziećmi w wieku od 0 do 4 lat. Jest zawodem odpowiedzialnym, a zarazem bardzo poszukiwanym na rynku pracy. Daje wiele możliwości na znalezienie zatrudnienia. Opiekunka powinna posiadać szeroki zakres wiedzy z nauk takich jak: anatomia i fizjologia dziecka, psychologia, socjologia i pedagogika. Gruntowna wiedza i umiejętności pedagogiczno-psychologiczne są bowiem niezbędne do sprawowania fachowej opiekę nad dzieckiem.
2. Informacje dodatkowe:
Nauka na kierunku trwa 2 lata
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
SPO.04. Świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka
4.Sylwetka absolwenta
Absolwent kończący szkołę w zawodzie opiekunka dziecięca będzie przygotowany do wykonywania zadań w zakresie:
- oceniania poziomu rozwoju psychomotorycznego małego dziecka w zakresie wszystkich sfer rozwojowych,
- organizowania pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej, sprzyjającej wszechstronnemu rozwojowi dziecka,
-pielęgnowania dziecka zdrowego, chorego i niepełnosprawnego,
- planowania i organizowania wszystkich typów zabaw,
- zapobiegania chorobom zakaźnym i udzielania pierwszej pomocy,
- dbania o prawidłowe odżywianie dziecka,
- promowania zdrowia i prowadzenia działań profilaktycznych,
5. Opiekunka dziecięca znajdzie zatrudnienie w:
- żłobkach samorządowych, rodzinnych i prywatnych,
- domach pomocy społecznej dla dzieci,
- domach małego dziecka,
- szpitalach, hospicjach i różnego rodzaju ośrodkach, które zajmują się opieką nad dziećmi (zarówno pełnosprawnymi, jak i niepełnosprawnymi),
może też pracować
-w charakterze niani, wynajmowanej przez rodziców podczas ich nieobecności w domu do opieki nad dziećmi.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-stanowiska z łóżeczkami dziecięcymi, stanowiska do przewijania, do kąpieli ważenia noworodków/niemowląt, stanowisko do karmienia niemowląt i małych dzieci,
-bielizna pościelowa dziecięca, środki do pielęgnacji,
- stanowisko z pomocami i przyborami stymulującymi rozwój dziecka ( płyty Cd z piosenkami, bajkami, literatura dziecięca, literatura przedmiotowa, sprzęt audiowizualny),
-materiały, przybory do prac plastycznych i technicznych,
-maty edukacyjne, leżaczki dla dzieci, zestawy zabawek,
-fantomy osoby dorosłej, dziecka i niemowlęcia.
TERAPEUTA ZAJĘCIOWY
1.Terapeuta zajęciowy to zawód, który zajmuje się prowadzeniem terapii poprzez odpowiednie ćwiczenia rehabilitacyjne, dzięki czemu przeciwdziała powstawaniu u pacjentów przewlekłych chorób i trwałego kalectwa oraz pomaga w przystosowaniu pacjenta do życia w świecie w nowy sposób. Dzięki swojej pracy terapeuta zajęciowy pomaga usprawnić kondycję fizyczną i psychiczną pacjenta, co w konsekwencji prowadzi do pomocy w uzyskaniu samodzielności osoby chorej.
2.Informacje dodatkowe:
Nauka trwa 2 lata, realizowana jest w systemie dziennym.
3.Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
a) Kwalifikacja 1:
MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej
4.Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych do których należą
- nawiązywania i podtrzymywania kontaktu terapeutycznego z podopiecznym, jego rodziną, środowiskiem i zespołem aktywizująco-terapeutycznym przez terapeutę zajęciowego;
- rozpoznawania i diagnozowania potrzeb bio-psycho-społecznych podopiecznego przez terapeutę zajęciowego;
- planowania indywidualnego i grupowego programu działań terapeutycznych, uwzględniających diagnozę oraz możliwości, potrzeby i zainteresowania podopiecznego;
- organizowania działań w zakresie terapii zajęciowej, w celu poprawy funkcjonowania fizycznego, psychicznego i społecznego podopiecznego oraz jego integracji społecznej i zawodowej;
- dokumentowania, monitorowania i oceniania przebiegu procesu terapeutycznego.
5. Terapeuta zajęciowy znajdzie zatrudnienie w:
- oddziałach szpitalnych,
- dziennych oddziałach psychiatrycznych.
- sanatoriach,
- warsztatach terapii zajęciowej,
- domach pomocy społecznej,
- klubach seniora,
- środowiskowych domach pomocy,
- świetlicach terapeutycznych,
- zakładach opiekuńczo-leczniczych,
- hospicjach,
- zakładach opiekuńczo-wychowawczych,
- szkołach specjalnych,
- placówkach resocjalizacyjnych,
- przedszkolach integracyjnych i innych
6.Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-materiały plastyczne: farby, kredki, ołówki, farby witrażowe, materiały do linorytów, materiały do decupage, reliefy, materiały do rzeźbienia,
-zestawy narzędzi i przyborów krawieckich, dziewiarskich, podręczniki kroju, szycia i żurnale,
-piec ceramiczny,
-instrumenty muzyczne, sprzęt audiowizualny,
- pracownia gospodarstwa domowego,
-materiały i sprzęt do utrzymania higieny ciała podopiecznego,
- fantomy osoby dorosłej i dziecka do prowadzenia resuscytacji krążeniowo – oddechowej, fantomy pielęgnacyjne,
-defibrylator automatyczny AED, kołnierze ortopedyczne, szyny do unieruchamiania złamań, aparat do mierzenia ciśnienia, temperatury, glukometr, zestaw ran.
TECHNIK USŁUG KOSMETYCZNYCH
1.Technik usług kosmetycznych jest specjalistą w zakresie różnych technik kosmetyki pielęgnacyjnej. Przeprowadza profesjonalną diagnozę kosmetyczną, prowadzi poradnictwo oraz wykonuje zabiegi kosmetyczne twarzy, ciała, dłoni i stóp.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 2 lata (4 semestry)
3.Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
ERK.04. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- diagnozowanie w oparciu o przeprowadzone badania skóry i jej przydatków,
- ustalanie rodzaju zabiegów kosmetycznych zgodnie z rozpoznaniem,
- wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających,
- znajomość składu preparatów powszechnie używanych w kosmetyce oraz ich działanie na skórę i organizm,
- udzielanie porad związanych z pielęgnacją skóry twarzy, szyi i dekoltu, dłoni, stóp i ciała oraz upiększaniem w warunkach domowych,
- poradnictwo z zakresu stylizacji i wizażu.
5. Technik usług kosmetycznych może pracować w:
- gabinetach kosmetycznych,
- gabinetach odnowy biologicznej,
- firmach kosmetycznych,
- może prowadzić własną działalność gospodarczą.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-fotele kosmetyczne, fotele do pedicure, stoliki zabiegowe, stołki obrotowe, stoły do masażu,
-lampy bezcieniowe, zestawy aparatury kosmetycznej: wapazony, galwanizatory, darsonwalizatory, aparaty do ultradźwięków z kompletem głowic (do kawitacji i sonoforezy), aparaty do mikrodermabrazji diamentowej z kompletem głowic, aparat do koloroterapii, frezarki z zestawem frezów, parafiniarki, lampa Wooda,
-sprzęt do masażu przyrządowego: aquawibron, dermomasażer vacuum therapy do masażu podciśnieniowego, drenażu limfatycznego, bańki chińskie, gorące kamienie do masażu z podgrzewaczem, brushing,
-podgrzewacze do wosku, lampy sollux z czerwonym i niebieskim filtrem,
-fantomy treningowe głowy, dłoni i stóp, parawany,
-wanienki do dezynfekcji, autoklaw, sterylizator UV,
-narzędzia i przybory (pęsety, łyżeczki unny, pędzle do masek, do makijażu bielizna zabiegowa, miski, itp.),
-środki i preparaty do zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających.
PROTETYK SŁUCHU
1.Protetyk słuchu jest specjalistą w zakresie projektowania i wytwarzania aparatów słuchowych przeznaczonych dla osób niedosłyszących, teleportów dla osób występujących
w warunkach scenicznych i estradowych, prezenterów telewizyjnych. Zawód protetyka słuchu zaliczany jest do grupy tak zwanych zawodów przyszłości; popularność świadczonych przez nich usług rośnie wraz z postępującym pogorszeniem słuchu obywateli krajów rozwiniętych – jednej z współczesnych chorób cywilizacyjnych.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 2 lata (4 semestry)
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
MED.05. Świadczenie usług medycznych w zakresie protetyki słuchu
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- wykonywanie badań słuchu u dorosłych i dzieci;
- analizowanie i ocenianie wyników badań słuchu na potrzeby protezowania;
- dobieranie i dopasowywanie aparatów słuchowych oraz urządzeń wspomagających słyszenie;
- sprawowanie opieki audioprotetycznej po doborze aparatów słuchowych;
- prowadzenie działań profilaktycznych i udzielanie pomocy w stanach zagrożenia zdrowotnego, specyficznych dla zawodu protetyka słuchu.
5. Protetyk słuchu może pracować w:
- gabinetach protetyki słuchu;
- pracowniach audiometrycznych;
- pracowniach otoplastycznych;
- prywatnych gabinetach zajmujących się dobieraniem i dopasowywaniem aparatów słuchowych;
- pracowniach serwisu technicznego sprzętu audioprotetycznego;
- jednostkach badawczych i produkujących aparaty słuchowe;
- podmiotach leczniczych (przychodnie, szpitale itp.);
- samodzielna działalność gospodarcza w zakresie protetyki słuchu.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
1.Asystent osoby niepełnosprawnej jest zawodem w obszarze medyczno-społecznym, związanym z pomocą społeczną. Celem głównym działań zawodowych asystenta jest systematyczne wspieranie w kształceniu samodzielności i wzmacnianie wiary osoby niepełnosprawnej we własne możliwości. Zakres działań zawodowych asystenta wymaga posiadania określonych kompetencji personalnych i społecznych. Wśród nich, ze względu na charakter pracy z człowiekiem niepełnosprawnym, istotne znaczenie ma empatia i komunikatywność. w realizacji zadań kreatywność, konsekwencja i umiejętność współpracy oraz zdolności negocjowania pomocy i wsparcia ze strony środowiska społecznego, organizacji i instytucji działających na rzecz osób niepełnosprawnych.
2.Informacje dodatkowe:
Nauka trwa 1 rok.
3.Kwalifikacja uzyskana w wyniku kształcenia
a) Kwalifikacja1 :
SPO. 01. Udzielanie pomocy i organizowanie wsparcia osobie niepełnosprawnej
4.Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych do których należą:
- udzielanie pomocy osobie niepełnosprawnej w korzystaniu z różnych form kompleksowej rehabilitacji;
- świadczenia opieki osobie niepełnosprawnej w zakresie czynności higienicznych i pielęgnacyjnych oraz pomagania w prowadzeniu gospodarstwa domowego;
- wspierania osoby niepełnosprawnej w dążeniu do samodzielności życiowej;
- motywowania osoby niepełnosprawnej do aktywności społecznej i zawodowej.
5.Asystent osoby niepełnosprawnej znajdzie zatrudnienie w:
- ośrodkach opiekuńczo-leczniczych,
- ośrodkach pomocy społecznej,
- sanatoriach,
- oddziałach szpitalnych,
- miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej,
- centrach pomocy rodzinie, gdzie współpracują na rzecz podnoszenia jakości życia osób niepełnosprawnych.
6.Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-fantomy do nauki czynności higienicznych,
-łóżka szpitalne z pełnym wyposażeniem, szafki i stoliki przyłóżkowe, sprzęt i przybory do wykonywania zabiegów higienicznych i czynności pielęgnacyjnych,
-fantomy do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, defibrylator automatyczny AED, kołnierze ortopedyczne, szyny do unieruchamiania złamań, środki opatrunkowe, aparaty do pomiaru ciśnienia i temperatury,
-sprzęt rehabilitacyjny i przedmioty ortopedyczne,
-sprzęt gospodarstwa domowego,
-materiały i przybory do zajęć plastyczno –technicznych.
OPIEKUN W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ
1.Opiekun w domu pomocy społecznej - pełni rolę osoby pierwszego kontaktu wobec osób niesamodzielnych, chorych, niepełnosprawnych, potrzebujących stałej opieki i pielęgnacji, oderwanych przez fakt zamieszkania w instytucjach całodobowych od codziennych kontaktów z rodzinami i bliskimi. Dostrzegając potrzeby i problemy mieszkańców DPS opiekun współpracuje z zespołem terapeutycznym tworząc i realizując indywidualne programy oddziaływań skierowanych na osobę korzystającą z pomocy instytucjonalnej.
Zakres zadań zawodowych wymaga od opiekuna określonych kompetencji personalnych
i społecznych. Praca z osobą niesamodzielną, chorą i niepełnosprawną wymaga od opiekuna empatii, kreatywności i konsekwencji w realizacji zadań oraz umiejętności kształtowania pozytywnych relacji interpersonalnych w najbliższym otoczeniu osoby podopiecznej.
2.Informacje dodatkowe:
Nauka trwa 2 lata, realizowana jest w systemie zaocznym.
3.Kwalifikacja uzyskana w wyniku kształcenia
a) Kwalifikacja 1:
SPO.03. Świadczenie usług opiekuńczo-wspierających osobie podopiecznej
4.Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych do których należą:
- rozpoznawania i oceniania stanu funkcjonowania fizycznego, psychicznego i społecznego osoby podopiecznej;
- opracowania indywidualnego planu procesu pomocy i opieki dla osoby podopiecznej przebywającej w instytucji opiekuńczo-leczniczej, uwzględniającego poziom możliwości psychofizycznych osoby podopiecznej oraz zasoby instytucji;
- sprawowania opieki nad osobą podopieczną niesamodzielną, niepełnosprawną lub przewlekle chorą oraz udzielanie jej wsparcia emocjonalnego;
- utrzymywania sprawności i aktywizowanie podopiecznych we współpracy z zespołem terapeutycznym;
- wspierania oraz motywowania osoby podopiecznej do podejmowania aktywnych form spędzania czasu wolnego umożliwiających samorealizację, rozwijających zainteresowania i usprawniających psychofizycznie oraz społecznie.
5.Opiekun w domu pomocy społecznej znajdzie zatrudnienie w:
- domach pomocy społecznej (różnych typów),
- środowiskowych domach samopomocy,
- ośrodkach wsparcia dla rodzin z osobami niepełnosprawnymi,
- domach dla samotnych matek i kobiet w ciąży,
- ośrodkach dla bezdomnych.
6.Baza dydaktyczna i warunki kształcenia.
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-łóżka szpitalne z wyposażeniem, komplety pościeli i bielizny pościelowej, materace przeciwodleżynowe, szafki przyłóżkowe, stoliki przyłóżkowe, drabinki przyłóżkowe,
-fantomy pielęgnacyjne, sprzęt i urządzenia do zabiegów higienicznych i czynności opiekuńczych,
-fantomy do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, fantomy z oprogramowaniem, defibrylator automatyczny AED, kołnierze ortopedyczne, szyny do unieruchamiania złamań, środki opatrunkowe, zestaw ran, ssak elektryczny, kończyny traumatyczne
-sprzęt dla chorych podopiecznych – poręcze, ławeczki, kółka pod piętę pod pośladki,
-basen, kaczka, miski do toalety, miski nerkowe, zestaw do golenia,
-apteczka pierwszej pomocy,
-zestawy do mycia głowy u osoby leżącej, parawany,
-fantomy do nauki samobadania piersi i jąder,
-sprzęt do pomiaru ciśnienia i temperatury,
-sprzęt do terapii zajęciowej,
-pracownia gospodarstwa domowego.
OPIEKUNKA ŚRODOWISKOWA
1.Opiekunka środowiskowa udziela pomocy i opieki osobom przewlekle chorym, samotnym
i niesamodzielnym, które nie mają dostatecznego wsparcia ze strony rodziny lub innych osób z najbliższego otoczenia. Opiekunka pomaga osobie podopiecznej w codziennych czynnościach domowych, doradza w zakresie organizacji gospodarstwa domowego, wykonuje czynności pielęgnacyjne i higieniczne oraz udziela pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia zdrowia i życia podopiecznego. Pomaga zaplanować czas wolny, co sprzyja fizycznej, psychicznej i społecznej aktywizacji podopiecznego i rozwijaniu jego samodzielności.
2.Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 1 rok (2 semestry), realizowana w systemie zaocznym.
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
SPO.05. Świadczenie usług opiekuńczych
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- sprawowanie opieki nad osobą niesamodzielną i przewlekle chorą w celu zapewnienia jej bezpieczeństwa zdrowotnego i higieny osobistej,
- pomaganie osobie podopiecznej w prowadzeniu gospodarstwa domowego w zakresie: gospodarowania budżetem, robienia zakupów, sporządzania posiłków, utrzymania porządku w domu, tworzenia sprzyjających warunków życia,
- motywowanie osoby podopiecznej do samodzielności oraz aktywności intelektualnej, fizycznej i społecznej,
- nawiązywanie i rozwijanie współpracy z podmiotami działającymi na rzecz osób niesamodzielnych w środowisku lokalnym.
5. Opiekunka środowiskowa może pracować w:
- domu podopiecznego,
- oddziałach szpitalnych opieki długoterminowej,
- domach pomocy społecznej,
- środowiskowych domach samopomocy i innych placówkach opiekuńczych.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-łóżka szpitalne z wyposażeniem, komplety pościeli i bielizny pościelowej, materace przeciwodleżynowe, szafki przyłóżkowe, stoliki przyłóżkowe, drabinki przyłóżkowe,
-fantomy pielęgnacyjne, sprzęt i urządzenia do zabiegów higienicznych i czynności opiekuńczych,
-fantomy do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, fantomy z oprogramowaniem, defibrylator automatyczny AED, kołnierze ortopedyczne, szyny do unieruchamiania złamań, środki opatrunkowe, zestaw ran, ssak elektryczny, kończyny traumatyczne, ortezy, balkonik,
- urządzenia ułatwiające pielęgnację osoby unieruchomionej: poręcze, ławeczki, kółka pod piętę, pod pośladki,
-basen, kaczka, miski do toalety, miski nerkowe, zestaw do golenia, parawany,
-apteczka pierwszej pomocy,
-zestawy do mycia głowy u osoby leżącej,
-fantomy do nauki samobadania piersi i jąder,
-sprzęt do pomiaru ciśnienia i temperatury, glukometr,
-sprzęt do terapii zajęciowej,
-pracownia gospodarstwa domowego.
OPIEKUN MEDYCZNY
1.Opiekun medyczny to zawód, w którym w sposób profesjonalny pomaga się osobie chorej i niesamodzielnej zaspokoić jej podstawowe potrzeby bio-psycho-społeczne. Asystując personelowi medycznemu podczas wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych, pomaga mu
i jednocześnie wspiera osobę niesamodzielną. Opiekun aktywizuje podopiecznych do zwiększenia samodzielności życiowej, współpracując w tym celu z zespołem opiekuńczym
i terapeutycznym.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 1,5 roku (3 semestry), realizowana w systemie zaocznym.
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
MED.03. Świadczenie usług opiekuńczych osobie chorej i niesamodzielnej
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów opiekuńczych osoby chorej i niesamodzielnej w różnym wieku,
- pomaganie osobie niesamodzielnej w zaspokajaniu potrzeb bio-psycho-społecznych,
- w tym potrzeby bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego,
- asystowanie pielęgniarce i innemu personelowi medycznemu podczas wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych,
- konserwacja i dezynfekcja narzędzi stosowanych podczas wykonywania zabiegów,
- współpraca z zespołem opiekuńczym i terapeutycznym podczas świadczenia usług opieki medycznej nad osobą chorą i niesamodzielną.
5. Opiekun medyczny znajdzie zatrudnienie w:
- placówkach pomocy społecznej,
- zakładach opiekuńczo-leczniczych,
- hospicjach,
- oddziałach szpitalnych.
Zachodzące procesy demograficzne i starzenie się społeczeństw przyczyniają się do tego,
że zawód ten jest poszukiwany na rynku pracy zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-łóżka szpitalne z wyposażeniem, komplety pościeli i bielizny pościelowej, materace przeciwodleżynowe, szafki przyłóżkowe, stoliki przyłóżkowe, drabinki przyłóżkowe,
-fantomy pielęgnacyjne, sprzęt i urządzenia do zabiegów higienicznych i czynności opiekuńczych,
-fantomy do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, fantomy z oprogramowaniem, defibrylator automatyczny AED, kołnierze ortopedyczne, szyny do unieruchamiania złamań, środki opatrunkowe, zestaw ran, ssak elektryczny, kończyny traumatyczne, ortezy, balkonik,
- urządzenia ułatwiające pielęgnację osoby unieruchomionej: poręcze, ławeczki, kółka pod piętę, pod pośladki,
-basen, kaczka, miski do toalety, miski nerkowe, zestaw do golenia, parawany,
-apteczka pierwszej pomocy,
-zestawy do mycia głowy u osoby leżącej,
-fantomy do nauki samobadania piersi i jąder,
-sprzęt do pomiaru ciśnienia i temperatury, glukometr,
-sprzęt do terapii zajęciowej,
-pracownia gospodarstwa domowego.
OPIEKUN OSOBY STARSZEJ
1.Opiekun Osoby Starszej świadczy usług opiekuńczo-wspierające seniorom. Pomaga osobie podopiecznej w codziennych czynnościach domowych, organizacji gospodarstwa domowego, wykonuje czynności pielęgnacyjne i higieniczne u osób chorych i niesamodzielnych oraz udziela pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia zdrowia i życia podopiecznego.
2. Informacje dodatkowe:
Czas trwania nauki: 2 lata (4 semestry), realizowana jest w systemie zaocznym.
3.Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia:
a) Kwalifikacja 1:
SPO.02. Świadczenie usług opiekuńczo-wspierających osobie starszej
4. Sylwetka absolwenta:
Absolwent kończący szkołę uzyskuje kwalifikacje w zakresie zadań zawodowych, do których należą:
- rozpoznawanie możliwości oraz ograniczeń w funkcjonowaniu osoby starszej wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności,
-rozpoznawanie warunków życia, relacji z rodziną i środowiskiem lokalnym osoby starszej oraz wykorzystywanie zasobów indywidualnych i środowiskowych w pracy z seniorem,
- planowanie działań opiekuńczo-wspierających odpowiednio do sytuacji życiowej, stanu zdrowia oraz rozpoznanych potrzeb i problemów osoby starszej,
- udzielanie wsparcia emocjonalnego, organizowanie czasu wolnego i aktywizowanie seniora do samodzielności życiowej w zależności od jego stanu zdrowia i możliwości,
- nawiązywanie i rozwijanie współpracy z podmiotami działającymi na rzecz osoby starszej w środowisku lokalnym.
5. Opiekun osoby starszej znajdzie zatrudnienie:
- w prywatnym mieszkaniu osoby starszej,
- w domach pomocy społecznej (i innych ośrodkach opieki społecznej),
- w sanatoriach.
Z uwagi na starzenie się społeczeństw, zawód ten cieszy się rosnącą popularnością - zapotrzebowanie na profesjonalnych opiekunów wzrasta zarówno w kraju, jak i zagranicą.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła zapewnia doskonałe warunki kształcenia. Posiada nowoczesne i bogato wyposażone pracownie, w których znajduje się wysokiej klasy sprzęt specjalistyczny.
W salach ćwiczeniowych znajdują się m.in.:
-łóżka szpitalne z wyposażeniem, komplety pościeli i bielizny pościelowej, materace przeciwodleżynowe, szafki przyłóżkowe, stoliki przyłóżkowe, drabinki przyłóżkowe,
-fantomy pielęgnacyjne, sprzęt i urządzenia do zabiegów higienicznych i czynności opiekuńczych,
-fantomy do resuscytacji krążeniowo-oddechowej, fantomy z oprogramowaniem, defibrylator automatyczny AED, kołnierze ortopedyczne, szyny do unieruchamiania złamań, środki opatrunkowe, zestaw ran, ssak elektryczny, kończyny traumatyczne, ortezy, balkonik,
-fantomy do nauki samobadania piersi i jąder,
- urządzenia ułatwiające pielęgnację osoby unieruchomionej: poręcze, ławeczki, kółka pod piętę pod pośladki,
-basen, kaczka, miski do toalety, miski nerkowe, zestaw do golenia, parawany,
-zestaw do podawania leków, materiały i środki do wykonywania zabiegów p/zapalnych,
-apteczka pierwszej pomocy,
-zestawy do mycia głowy u osoby leżącej,
-fantomy do nauki samobadania piersi i jąder,
-sprzęt do pomiaru ciśnienia i temperatury, glukometr,
-sprzęt do terapii zajęciowej,
-pracownia gospodarstwa domowego.